Beste Waterlanders, dames, supporters, ouders en fans,

en het werden oranje paaseieren, zowel ons Nationale team (nu nog zonder Waterlanders) als ons Nationale team u20 (met 6 Waterlanders (Bas, Erik, Jeroen, Nick, Roberto en Sander in de basis en een prima invalbeurt van Reinier) wisten in NRCA te winnen. In Purmerend leden onze junioren een leerzame nederlaag tegen het zeer sterke Doncaster RFC.

Komend weekend wordt het, zeker op de zondag, erg druk op de Waterlandse rugbyvelden. Met trots kunnen wij vermelden dat het eerste plaatsingstoernooi voor de nationale Sevens bij ons wordt gehouden. Maar liefst 16 damesteams uit het hele land strijden om een plekkie. En al deze dames hebben uiteindelijk maar 1 doel, de Olympische spelen in 2016….toch? Zeker de moeite waard van het aanschouwen.

Tevens gaan onze cubs en junioren naar Driebergen voor een groot Sevenstoernooi en speelt ons 2e team in de halve finale voor de beker plate II in en tegen RC Tilburg/Tarantula. Hopelijk verschijnen de Tilburgers nu wel… En als laatste nog een leuk bericht, zondag oefent in Den Helder het Nederlands XV-tal tegen een Engels militair team, deze wedstrijd wordt gefloten door onze referee Darron Wadey met als touch judge Peter Flierman. Zo staan we toch zowel binnen als buiten de lijnen.

En dan alvast het beachtoernooi op Ameland, de opgehangen lijst in de kantine is vol, de eerste 85 plekken zijn gereserveerd, er is nog voor maximaal 7 personen plaats (graag via de mail). Daarna kom je op de reservelijst. Een ieder heeft tot 1 juni te tijd om het verschuldigde bedrag naar me over te maken (ING 4280507 tnv JN Le Noble, Purmerend ovv Ameland met aantal personen, aantal nachten en aantal BBQ. En zorg ervoor dat er voor mij een herkenbare naam op staat, de meisjesnaam van je oma is bij mij onbekend), daarna is zijn de mensen op de reservelijst aan de beurt. En heb je je naam ten onrechte op de lijst geschreven, geef dat dan ook aan me door, kan ik de volgende persoon(en) blij maken. Zeker met het te gelijker tijd gehouden Europees Kampioenschap Sevens voor Dames op Ameland wordt er heel veel volk verwacht. En voor de liefhebbers zetten we in de boerderij de EK wedstrijd Portugal – Nederland aan. Wie weet hoe gezellig het dan nog wordt (en later in Nes).

Als laatste nog een zakelijke mededeling, RC Waterland doet wederom mee aan de DEEN clubactie. U allen wordt vriendelijk verzocht de verkregen DEEN sponsormuntjes in die mooie Waterlandkoker in de Weidevenne DEEN te doen of als u daar niet in de buurt komt, de munten af te geven in onze kantine, daar staat een mooie DEEN-jug. Wij danken u hiervoor, wij gaan hier leuke dingen voor onze enthousiaste rugbyjeugd doen. Zelf staat onze club op woensdagmiddag 25 april vanaf 14.00 uur in de Weidevenne.

Het weekprogramma (week 15): vrijdag 13 april (bestuursafgevaardige: Harry)
20.30 uur: RC Waterland veteranentraining (als opwarmertje voor de tourfilm)
22.00 uur: vertoning Waterlandse veteranenfilm (bar open om half 10, tourbier moet op)
zaterdag 14 april (bestuursafgevaardige: Sjaak)
10.30 uur: RC Waterland – Alkmaar – ARC – CASRC (alleen voor onze turven en benjamins, aanwezig om 10.00 uur)
xx.00 uur: RC Waterland (RTC dag voor cubs en junioren?)

zondag 15 april (bestuursafgevaardige: Tessa)
10.00 uur: aanvang Pink Panthers Sevenstoernooi (zowel voor cubs als junioren. Verzamelen 08.30 uur)
10.20 uur: RC Hookers – RC Waterland (eerste cubswedstrijd)
10.40 uur: RC Pink Panthers – RC Waterland (eerste juniorenwedstrijd)