Na een jaar waarin er vooral getraind is, smacht een ieder naar de zomer, een terrasje of een tweede prik. Corona is nog niet voorbij, maar lijkt op zijn retour. Een wedstrijd wordt dit seizoen voor de Turven, Benjamins en Mini’s niet meer gespeeld, maar nog eens uitkomen in je clubkleuren is de beloning van een heel jaar trainen. Op zaterdag 19 juni was het zo ver tijdens de open training. Rond een uur of 10 druppelde de matadoren van de bewolkte dag binnen. Eenmaal getooid in het Waterlands Rood Wit Blauw konden de 30 rugbyers in de dop aantreden. De technische staf, 4 man sterk, had er de handen vol aan. De stevige warming-up werd met enthousiasme ontvangen, hollen, springen, 10 push-ups worden uit de mouw geschud “wie niet weg is, is gezien”.

Tijdens een heerlijke training is er aandacht voor de basis motorische vaardigheden, met loopspelletjes, gooien en vangen, botsen met kussens en heel erg veel plezier. Niet alleen worden hulptrainers ingezet voor pass-oefeningen, ook ouders die de kleine helden bijstaan worden ingezet en maken deel uit van het sportfeest. Er wordt gerend, gegooid, gevangen, gebikkeld en doorgezet. Er zijn veel vertrouwde gezichten van kids van RCW die deelnemen, maar her en der ook een nieuw neusje dat eens wil ruiken aan de Rugbysport. Zelfs tijdens een open training wordt er gestreden en gevochten voor ieder spriet kunstgras. We kunnen rustig stellen dat het Rugby-vuur brandt in de regio, zonder dat de confrontaties oververhit raken. Rugby is eigenlijk alles, stoeien, energie kwijtraken, rennen, spelen, plezier maken en vriendschappen sluiten. Vriendschappen binnen je team, maar ook bij de tegenstanders.

Deze heerlijke open training wordt afgesloten met het stoeispel King of the Ring, waardoor het gemiste partijspel weer snel vergeten is. Ondanks dat er nog even wordt doorgetraind, was dit een prachtige afsluiting van een bewogen Rugbyjaar. Trainers, staf, kader, managers bedankt voor jullie energie en op naar volgend seizoen, dan gaan we er weer hard tegenaan.

We are red and blue, we are white, we are Waterland Dynamite…!