Het eerste team van Rugby Club Waterland heeft afgelopen zaterdag wederom goede zaken gedaan in de Nationale Plate. Tegen Amstelveense Rugby Club wonnen de Purmerenders met 18-14. Waterland speelde voor de tweede keer in de nieuw ontworpen shirts met sponsoren Van ’t Hek, Worktrans en Ibis Hotel op de voor- en achterkant. Het oude ontwerp met de rood-wit-blauwe strepen is in het nieuwe shirt teruggekeerd.

Zowel Waterland als Amstelveen hadden de winst nodig om in de top van de Plate te blijven meespelen. Het ging lange tijd gelijk op, tot Waterland door try’s van Jesse Jacobs en Andrejs Aleksandrovs afstand nam. De tweede helft was het spannend, want Amstelveen kwam terug in de wedstrijd door een rake penalty-kick en een gedrukte try. Bij een stand van 18-14 was het de laatste 20 minuten zeer spannend, maar bleek Waterland uiteindelijk de sterkste partij. Het team staat door deze winst nu op de derde plaats in de Plate-poule.