Binnenkort zullen er bij Rugby Club Waterland op donderdagmiddag bootcamp-trainingen worden verzorgd door maatschappelijk sportcoach Dennis Bus als onderdeel van Life Goals. Deze trainingen zijn een onderdeel van een programma waarin mensen met een lastig verleden proberen terug te keren in de maatschappij. Ook voetbalclub De Wherevogels en Spurd Purmerend zijn aangesloten bij Stiching Life Goals. Er wordt niet geleerd om te winnen, maar om jezelf te ontwikkelen.

Life Goals Purmerend richt zich op Purmerenders van 18+ met meervoudige problematiek. Voor hen kan sporten/bewegen en elkaar ontmoeten in een veilig sportklimaat het vonkje zijn om weer in beweging te komen. De methodiek van Life Goals is gebaseerd op beweging. Letterlijk en figuurlijk, omdat mensen door actief deel te nemen aan de programma’s werken aan lichaam en geest. Sport wordt ingezet als middel om mensen op het gebied van zelfvertrouwen, discipline, respect en doorzettingsvermogen te versterken.

Meer informatie: stichtinglifegoals.nl