Zondag werden bij Rugby Club Waterland de voorronde's van de NK Sevens voor Heren en Colts gespeeld. Helaas viel DSR-C 2 bij de Heren vlak voor het kwalificatietoernooi af waardoor allen Rugby Club Waterland, RC The Dukes en RSRC overbleven. Daardoor was de kwalificatie voor het NK al een feit maar dat betekende niet dat de teams op het veld het een stukje rustiger aan deden.

Zowel de Heren als de Colts (in cluster) van Rugby Club Waterland plaatsen zich zondag voor het NK Sevens dat op 1 juni op het Nationaal Rugby Centrum in Amsterdam gespeeld zal worden. Een dag eerder speelden de Junioren in Hoek van Holland en de Cubs in Middelburg ook NK kwalificaties. De Junioren mogen met alleen een nederlaag tegen Haarlem/AAC en voor rest overwinning op 30 mei strijden om de Nederlandse titel. De Cubs wonnen één wedstrijd en verloren helaas de andere drie duels en zijn dus uitgeschakeld. Al scheen volgens de teammanager in het zuiden van Nederland de hele dag de zon dus was er niemand die klaagde. En dat is natuurlijk ook belangrijk!
Uitslagen NK Kwalificatie Heren
RC Waterland - RSRC 33-5