Zondagochtend 08:00 uur verzamelen. Met de zomertijd was dat dus eigenlijk 07:00 (!) uur! Vol goede moed gingen we richting Nijmegen, naar het overweldigende sportcomplex van Obelix op de universiteitscampus. Waar naast rugby zo’n beetje elk andere sport te beoefenen is.

Doordat we allen lekker op tijd waren, hadden we ruim de tijd om de warming-up te doen en het ‘wedstrijdknopje’ aan te zetten. We wisten dat we de wedstrijd niet moesten onderschatten en er zoals altijd vol voor moesten gaan. We misten enkele speelsters, dus moesten het gameplan enigszins aanpassen. Zoals vaker gebeurd en de trouwe supporter zal beamen, ging het zonnetje weer schijnen, 5 minuten voor de kick-off. WAZA had het zonnetje in de rug en we konden beginnen met de wedstrijd.

Na de eerste tien minuten zwaar verdedigend spel van Obelix wist vice-captain Inger dan toch een gaatje te vinden en de eerste try te drukken. Voor ons gevoel was de eerste helft erg lang, er moest dan ook hard gewerkt worden. Gelukkig kon WAZA wel met een voorsprong de rust in gaan.

Na de rust beseften Obelix dat ze ook zeker nog een try wilden scoren, wat hen dan ook lukten. WAZA schoof niet op tijd door, liet een gat vallen en er werden tackles gemist. Zonde, les voor de volgende keer. Er werden flink wat tries gescoord door WAZA, met name door het goede samenspel wat er in ons team heerst. De lijn kon mooi spel leveren door vaak uit te pass-en, waardoor wingers Emma en Chelsi in actie konden komen. De voorwaartsen leverden mooi werk door de vele offloads. De doelstellingen van coach Reinier werden dan ook tijdens de wedstrijd zeker gehaald: een kick op de wingers, +1’tjes en verdedigend hard oplopen.

Uiteindelijk konden we dus met 10 tries en een conversie mooi met winst weer naar huis, 7-52!

Captain Amber had als speciale credits deze wedstrijd Patty, Leigh en Emma uitgekozen. Patty had zeer goed tacklewerk, was adequaat binnen de wedstrijd en kon hierdoor goed anticiperen en de juiste beslissingen maken. Leigh was deze wedstrijd boven zichzelf uitgestegen door een hele wedstrijd te spelen (big improvement on your condition, you go Leigh!!) en goede lage tackles te maken. Emma mocht met de muts naar huis: super goed winger werk geleverd, met maar liefst 3 tries! Ook is Emma van fly-half naar winger gegaan, waar Emma zich beter manifesteert. Het was een mooie zondag, en op zich ook wel lekker dat we nog wat aan onze dag hadden om zo vroeg te spelen!

Dank aan Obelix, de coach, teammama, linesmens en alle trouwe supporters die ons zelfs in Nijmegen kwamen toejuichen!

Volgende week zondag (2 april) spelen onze Waterland dames thuis in Purmerend tegen cluster Breda-Etten-leur. Kick-off om 13:00, kunt u ons dan gezellig aanmoedigen?

Malou Jongejans