RCW JuRo Unirek is goed aan het nieuwe seizoen begonnen, zondag werd de eerste wedstrijd van 2019/20 tegen Utrechtse RC met 33-24 gewonnen. Makkelijk hadden de dames van Rugby Club Waterland het zeker niet, voor elke centimeter moest gestreden worden. RC Waterland en Utrechtse RC waren lang erg aan elkaar gewaagd, het duurde ook een half uur voordat de eerste try viel. Hoewel de thuisclub al een paar keer dichtbij een voorsprong kwam, was het toch Utrechtse RC dat de leiding nam. Daarna was het stuivertje wisselen qua score maar in de slotfase wist RCW JuRo Unirek een gaatje te slaan. De laatste try van Utrecht in de laatste minuut van de wedstrijd kwam dan ook te laat, 33-24.

Het tweede damesteam wist de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen niet te winnen. Het cluster van RC Waterland, RFC Haarlem en Den Helder verloor in Delft met 38-27 van SRC Thor 1.

Wedstrijdfoto’s RCW JuRo Unirek 1 – Utrechtse RC 1 (foto’s: Maarten Rabelink)