Het was een mooie zaterdag voor Rugby Club Waterland, de Purmerenders boekten een mooie overwinning op EZRC Oemoemenoe en zag twee spelers na lang blessureleed weer terugkeren. Waterland speelde een sterke wedstrijd tegen de koploper in de De Lotto Nationale Plate. Direct vanaf de kick-off nam Waterland het initiatief in de wedstrijd en gaf dat niet meer uit handen. Captain Dennis Bus opende de score al snel, 5-0. Waterland wist tot de rust de score op te laten lopen tot 22-0. Na rust bleef de ploeg van trainer Ronald Berrevoets de sterkere en wist het nog twee try’s te scoren. Oemoemenoe deed in de slotfase nog wel iets terug waardoor de eindstand 36-7 werd. Een extra overwinning boekte Waterland met de rentree van twee spelers die lange tijd geblesseerd waren. Roberto Warmerdam en Aydan Verdonk stonden voor het eerst dit seizoen weer op het rugbyveld. Door de overwinning van Waterland blijft het spannend in de Plate. Oemoemenoe blijft de koploper met 25 punten na zes wedstrijden. Daarna volgen Hookers met 23 en Waterland met 22 punten.

Wedstrijdfoto’s RC Waterland 1 – EZRC Oemoemenoe 1

Foto’s: Maarten Rabelink