Beste jonge en oudere Waterlanders, ouders en belangstellenden, voor de senioren uit de selectie begon het weekend al vroeg, donderdagochtend vertrokken zij richting Parijs, waar zij 's middags al de eerste training van gasttrainers van Racing 92 kregen (landskampioen van Frankrijk). En de dagen erop mocht de selectie nog een aantal malen trainen in een ander complex van deze vriendelijke gastheren. En tussentijds werd er nog even gekeken naar een Franse ereklasse wedstrijd tussen Stade Francais Paris tegen AC Brive. Voor staf en spelers was dit dan ook een uiterst geslaagd sportief weekend. De organisatie wordt dan ook hartelijk bedankt. In Nederland speelden TBM in Almere en onze shield cups wisten wederom te winnen. De zondag startte met 2 gasttrainingen van Old Black Alex O'Dowd en wonnen onze Colts. Helaas moesten onze dames het hoofd buigen tegen RC Kelly. En in Utrecht... in Utrecht werd maar weer eens het veld afgekeurd (zijn die studenten nu nog niet bekomen van hun carnaval?)

Komende weekend start op vrijdagavond met de touravond voor senioren (Sofia, here we come) en in het weekend wordt de 3e ronde van de Six Nations gespeeld. In Purmerend heeft de jeugd voorjaarsvrij, zodat alleen op zaterdag ons 1e team zijn nieuwe kunnen mogen etaleren tegen de koploper in de platte uit Zeeland. Bij winst zouden zij zeer goede zaken kunnen doen, dus een goed gevulde zijlijn zou zeker helpen. Op zondag spelen onze dames thuis in Zaandijk en gaat ons 3e en 2e team richting Utrecht (nu burgers, dus wie weet gaat het nu wel door). En ons Coltscluster speelt zijn thuiswedstrijd in Castricum.

Veel sportief succes,
Hans

Het programma (week 8)

vrijdag 26 februari
20.15 uur: Training 3e team en nieuwelingen (door het koningskoppel)
21.00 uur: Wales - Frankrijk (3e ronde Six Nations)
22.00 uur: Touravond senioren (verzamelen wellicht eerder)

zaterdag 27 februari
00.00 uur: RC Waterland (TBM, cubs en junioren zijn vrij)
15.00 uur: RC Waterland 1 - EZRC Oemoemenoe 1 (start van de returns)
15.25 uur: Italië - Schotland (3e ronde Six Nations, om de wooden spoon?)
17.50 uur: Engeland - Ierland (3e ronde Six Nations)

zondag 28 februari
11.30 uur: RC Waterland/CAS/Alkmaar - BRC/Tilburg/Ducks (colts nu in Castricum)
13.00 uur: RC Waterland/RCZ - Lady Bears (dames thuis in Zaandijk)