Waar RC Waterland 1 thuis prima rugby speelt daar wil het buitenshuis dit seizoen nog niet helemaal lukken. Ook in het derde uitduel in de Nationale Plate ging de ploeg van Ronald Berrevoets onderuit. Zij het deze keer met minieme cijfers, met 6-5 was de overwinning voor RC The Hookers. De thuisclub was in Hoek van Holland via twee penalty’s op een 6-0 voorsprong gekomen. Waterland was heel lang op jacht om de achterstand te verkleinen maar slaagde daar pas in de laatste minuut van de wedstrijd in. Jannes Pijnenburg zette met een try de 6-5 op het scorebord, helaas kon Sander de Miranda van een lastige positie de conversie niet verzilveren.

Door deze nederlaag van Waterland maar ook door de uitslagen op de andere velden is het ongemeen spannend in de Nationale Plate. Hookers is de nieuwe koploper na de nederlaag van EZRC Oemoemenoe tegen Amstelveense RC (8-21) met 27 punten. De Zeeuwen volgen met 25 punten en Waterland staat op een derde plek. Maar ook de rollen van de nummer vier en vijf zijn nog niet definitief uitgespeeld voor een finaleplaats. Bassets heeft maar één punt minder dan Waterland en Amstelveense RC staat nu op 18 punten.

Wedstrijdfoto’s RC The Hookers – RC Waterland 1

Foto’s: Maarten Rabelink