Beste jonge en oudere Waterlanders, ouders en belangstellenden, voor de jeugd een vakantieweekend, voor de senioren een speelweekend. Maar wel een met louter overwinningen. Op zaterdag speelde een hernieuwd eerste team een geweldige wedstrijd waarin de nieuw geleerd patronen vanuit Parijs al zichtbaar waren. Tegenstander en koploper Oemoemenoe had hier geen antwoord op. Op zondag kwamen onze colts net een conversie tekort maar wisten de dames wederom een ruime overwinning te behalen, waardoor de plek in de promotiefinale en daadwerkelijke promotie naar het hoogste nivo hen eigenlijk alleen in theorie nog kan worden ontnomen. En in Utrecht behaalde ons 3e team een bescheiden overwinning tegen het 3e team van URC maar haalde ons 2e team een ruime overwinning in het Utrechtse.

Komende weekend komen wederom vrijwel alleen de senioren in actie. We starten op zaterdag met een belangrijke uitwedstrijd voor het eerste team in Hoek van Holland, bij winst lonkt dan de platefinale in Amsterdam. En op zondag spelen onze shield cubs een inhaalwedstrijd in en tegen RFC Haarlem. In Amstelveen proberen onze dames hun promotiefinaleplek veilig te stellen en in Purmerend spelen allereerst het 3e team tegen de 3e reserves uit Amstelveen en het slotakkoord is voor het 2e team die het moet opnemen tegen het taaie RUSH uit Schagen. Bij winst (of een gelijk spel) is het 2e team 'save' van degradatie, dus mannen tandje erop!! Zij die niet op de latten staan, moedig je teams aan, ook al ben je geblesseerd.

Veel sportief succes,
Hans

Het programma (week 9)

zaterdag 5 maart (bestuursafgevaardige: nvt)