Sinterklaas gaf dit weekend heel wat cadeautjes weg, Rugby Club Waterland deed dat bepaald niet. Bij zowel bij het eerste-, derde- en het cubs team keerden de tegenstanders teleurgesteld met lege handen huiswaarts. Voor RC Waterland 1 was dat zondag geen verrassing, de koploper van de Eerste Klasse deed wat het moest doen tegen de nummer laatst. RC Sparta werd met ruim met 85-0 verslagen. Het RC Waterland 3 had voorafgaand aan die wedstrijd al afgerekend met RC de Scrumboks. In Tiel verloren de Waterlanders eerder dit seizoen nog, maar nu werd dat met een 26-15 overwinning weer recht gezet. Zaterdag kwamen de Cubs (13-14 jaar) van RC Waterland in actie. Ook zie lieten te tegenstander volkomen kansloos, het boekte een 88-0 overwinning op Alkmaar/Den Helder.