Engeland Noord U16 - Nederland U17, met tweede van rechts Ayden Verdonk (foto: inattheside.com)

Nederland U17 heeft vanmiddag de eerste wedstrijd op het internationale Wellington College Rugbyfestival helaas net verloren. Ayden Verdonk, speler van de Junioren van Rugby Club Waterland maakt deel uit van de Nederlandse selectie en begon tegen Engeland Noord U16 in de basis. Met Ayden op de nummer 3 positie ging Nederland sterk van start en wist ook op een 0-8 voorsprong te komen. In de tweede helft namen de Engelsen toch weer de overhand en werd er uiteindelijk met 18-8 verloren. Ayden die zo’n driekwart wedstrijd in actie kwam laat aan de redactie van rugbyclubwaterland.nl weten erg te balen van de nederlaag maar wel te genieten van het toernooi. “De selectie is in korte tijd sterk naar elkaar toegegooid en het vertrouwen voor de komende topwedstrijd vrijdag tegen Frankrijk is dan ook groot”. Aan het toernooi in de buurt van Londen doen tal van rugby toplanden mee zoals Wales, Schotland en de VS.