Zondag stonden de dames van Waterland weer klaar voor een wedstrijd tegen AAC. Waterland begon sterk met een goede defence tegen AAC. Helaas wist AAC redelijk snel door te breken en scoorde ze hun eerste try. De conversie was mis en de stand kwam op 0-5. De dames van Waterland werkte hard, alleen kreeg AAC te veel ruimte om gebruik te maken van de snelle speelster. Er volgde redelijk snel weer een try voor AAC met een geraakte conversie. 0-12. Daarna herpakte waterland zich in de verdediging en legde meer druk op AAC. Hierdoor kwam AAC niet aan rugbyen toe. De dames van Waterland hielde zich goed staande. Voor het einde van de eerste helft wist AAC nog een penalty raak te kicken en een try te scoren. De ruststand was 0-20.

Na een paar duidelijke woorden van coach Reinier ging Waterland er weer met volle bak tegenaan. De druk werd opgevoerd en er kwamen een aantal harde tackles vanuit de kant van Waterland. Het team kwam ook steeds dichterbij de tryline. Helaas roofde AAC de bal en konden dit afsluiten met een try, 0-25. Toch hielden de dames zich sterk en bleven ze hard werken. Na een aantal goede sterke scrums en hard werken mocht het niet baten voor Waterland. AAC liep verder uit en de eindstand kwam op 0-37 voor AAC. Waterland heeft een goede wedstrijd neergezet en het lastig gemaakt voor AAC.

De dames zijn de komende 3 weken vrij en hebben de tijd om de laatste puntjes op de i te zetten voor de komende wedstrijd!

(Foto: Facebook AAC)