Mo17Dit jaar neemt Rugbyclub Waterland weer deel aan de Movemberactie. Elk jaar, in november, vraagt Movember aan mannen over de hele wereld om hun snor te laten staan, met als doel geld in te zamelen en aandacht te vragen voor gezondheidsproblemen van mannen. De opbrengsten van Movember in Nederland gaan naar prostaatkankeronderzoek, uitgevoerd door het Nederlands Kanker Instituut – Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis. Het bestrijden van prostaatkanker is dus het voornaamste doel, maar daarnaast wil Movember een blijvende impact maken op de gezondheid van de man. De snor is het ludieke middel dat opvalt, en zorgt er zo voor dat gesprekken over de gezondheid van de man niet langer taboe zijn.

Donderdag 1 november zijn de heren van Rugbyclub Waterland op de klassieke manier glad geschoren door barbers van Kapsalon Yigit. Dit hebben zij geheel belangeloos gedaan. Deze officiële shave down was het startschot voor Movember. De actie verloopt als volgt: vanaf 1 t/m 30 november laten deelnemers van Rugbyclub Waterland hun snor staan en zamelen geld in bij vrienden, familie, collega’s en bekenden. De club heeft als doel een bedrag van minstens € 1.000,- te werven, maar hoopt natuurlijk op veel meer.

Vind jij Movember een goed initiatief of heb je gewoon respect voor rugbyers die zich een maand lang profileren met hun snor? Surf dan naar deze website en steun ons!