De Mini’s van Rugby Club Waterland hebben zich weten te plaatsen voor het Nationaal Mini Kampioenschap. De eindstrijd wordt dit seizoen gehouden op zaterdag 22 maart bij RC Octopus in Uden. Waterland eindigde in de voorronde in een poule met vijf teams achter Amstelveense RC en RC The Pink Panthers op de derde plaats en moest daarom afwachten of het zich voor het NK zouden plaatsen. Want naast de twee hoogste geplaatste teams in de zeven poules was er ook een plekje vrij voor de beste nummer drie.

Het team van RFC Gouda had net als Waterland 9 punten verzameld bij de voorronde en ook het aantal gescoorde try’s was gelijk. Maar het doelsaldo van RC Waterland was net iets beter. Daardoor mogen de jonge rugbyers van onze club een gooi doen naar de Nationale titel! Veel succes!