Rugby Club Waterland start in september 2021-2022 met de Talent School, voor alle ambitieuze rugbyers tussen de 10 en 18 jaar. Voor de coördinatie van de Talenturen zijn wij op zoek naar een enthousiaste duizendpoot die interesse heeft in sport en onderwijs en voor 8 uur per week beschikbaar is. Van deze 8 uren zijn er 4 bestemd voor het geven van de trainingen en 4 uur voor het analyseren, terugkoppelen en evalueren van de ontwikkeling van de deelnemers.

Doel van de functie:

De hoofdtrainer van de Talent School is verantwoordelijk voor het opstellen van een meerjarenplan, het formuleren van het sporttechnisch beleid en draagt in samenwerking met de coördinator Talent School zorg voor de uitvoering, binnen de langetermijnvisie en -beleid van de (Topsport) organisatie, teneinde een optimaal resultaat te bereiken op nationaal en internationaal niveau.

Functie-eisen:

• Ruime ervaring met coaching en leidinggeven op verenigingsniveau
  • Trainersopleiding niveau 3 afgerond of relevante opleidingen
  • Goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden

Taken en verantwoordelijkheden:

– Ontwikkelt en ondersteunt het topsportmeerjarenplan:

• Stelt het sporttechnisch beleid op en draagt het beleid uit
  • Draagt zorg voor de randvoorwaarden, waaronder materieel
  • Coördineert en bewaakt het sporttechnisch beleid
  • Communiceert het beleid met de leiding van de organisatie, de deelnemers, de ouders en alle andere betrokken instanties.

– Begeleidt de sporttechnische ontwikkeling van de deelnemers:

• Stelt een meerjarenplanning op waarin de ontwikkeling van de deelnemers en talenten wordt vormgegeven
  • Stelt een jaarplan en jaarprogramma op
  • Evalueert en stelt de planning bij i.s.m de deelnemers en begeleiders
  • Informeert, adviseert, ondersteunt de deelnemers in alle facetten (technisch, tactisch, fysiek, mentaal)

– Geeft trainingen aan de deelnemers:

• Analyseert de individuele en teamprestatie
  • Stelt een gericht trainingsplan op (mentale, technische, tactische, fysieke en groepsdynamische ontwikkeling), evalueert deze en stelt deze zo nodig bij
  • Stelt dagelijkse training op en stemt deze af op alle sporttechnische onderdelen uit het programma van de deelnemers

Geïnteresseerd of wil je meer informatie? Neem dan contact op via feniks@rugbyclubwaterland.nl