Zaterdag is het zover, de belangrijkste dag voor het Nederlandse Australian Football van het jaar: de finale van de AFL Netherlands Spike Premiership. Na drie toernooidagen veroverde Amsterdam Devils ongeslagen de eerste plaats en plaatste zich daarmee rechtstreeks voor de finale. Onze Waterland Eagles mocht het op 5 september in een rechtstreeks duel met Delft Blues AFC voor wie de andere finale plaats zou zijn. Tijdens de toernooidagen won het Aussie Rulez team van Delft twee van de drie wedstrijden, dus er stond voor Waterland Eagles een pittige wedstrijd te wachten.

In het eerste kwart was Waterland sterker maar Delft kwam in het tweede kwart sterk terug. Maar Waterland Eagles gaf in het derde kwart extra gas en behaalde 17 punten voorsprong. Die voorsprong kwam in het vierde kwart geen moment meer in gevaar en zo werd er een mooie 83 (13.5) – 54 (7.12) overwinning geboekt!

Komende zaterdag gaat dus bekend worden wie zich kampioen mag noemen van het Nederlandse Australian Football. Amsterdam wil natuurlijk zijn ongeslagen seizoen ook bekronen met de titel, maar Waterland Eagles heeft toch ook een groot voordeel. De finale zal namelijk plaatsvinden in Purmerend! Met veel steun vanaf de zijkant hoopt het team de Amsterdammers de eerste nederlaag van het seizoen te bezorgen.

De wedstrijd begint zaterdag om 13.00 uur. Uiteraard zullen de vleespasteitjes en de koude biertjes bij de buitenbar niet ontbreken! Tot zaterdag