Koning winter lijkt Nederland voor wat betreft de eerste maanden van 2012 definitief verlaten te hebben en dat is natuurlijk goed nieuws voor alle rugbyers. We kunnen weer de wei in! En dat gebeurde dit weekend gelukkig ook weer. Zaterdag speelden RC Waterland 1 een oefenwedstrijd tegen Castricumse RC. De wedstrijd tegen de nummer 3 van de ereklasse werd een leuk en fysiek zwaar duel. Beide team hielden elkaar lang in evenwicht maar de overwinning was uiteindelijk voor Castricum, 29-36. De foto’s van het duel vind je verderop in dit bericht.

Zondag hervatte RC Waterland 2, 3 en de dames de competitie. Voor RC Waterland 2 was het het eerste duel sinds het binnenslepen van de titel in de vierde klasse Noordwest. Toch bleken ze het winnen niet verleerd want in Hilversum werd een rommelig duel met 5 – 54 gewonnen. RC Waterland 3 moest het in de vierde klasse Midden opnemen tegen de kampioen van die klasse, The Pigs. In Arnhem moest de kampioen alle zeilen bijzetten om de Waterlanders de baas te blijven. Dat lukte uiteindelijk wel maar het derde team kon met een 22-12 nederlaag toch met opgeheven hoofd het veld verlaten.

De dames van Waterland speelden opvallend genoeg ook tegen de kampioen. Greate Trien/Feanster dat zegevierde in de Tweede Klasse Noord kwam op bezoek in Purmerend. Aan beide kanten werd veel gescoord, maar de Friezen presteerde uiteindelijk het beste, 25-35.

Foto’s RC Waterland – Castricumse RC