Zondag reden de dames naar het zonnige Utrecht om tegen RUS te spelen. Na het ontvangen van de bal hadden de dames van Blue Waves een moeizame start. Er waren wat slordigheden in de ball-handling en rondom de ruck. Gelukkig vonden de dames elkaar weer en werd na 10 minuten de eerste try gescoord. Er onstond een goede flow. Door samenspel zijn er mooie acties gecreëerd, die resulteerde in echte teamtries. De tweede helft kwam RUS beter in de wedstrijd en wisten ze veel meters te maken. Er werd door Blue Waves een lange periode verdedigd op eigen speelhelft, maar het harde werken werd beloond en de dames wisten de 0 te behouden. Eindstand 0-43!

Woman of the Match werd gewonnen door Rixt vanwege haar harde looplijnen in aanval en support. Hiske werd tot Woman of the Match genomineerd door de dames van RUS. Ze viel op door haar snelheid en goede handoffs.

Zin in volgende week! Dit keer thuis tegen AAC. Weliswaar zonder publiek, maar ook dan kan je op onze Instagram @rcwaterlanddames de tussenstand volgen!