Tilburg was afgelopen zondag onze tegenstander. Het gameplan was vrij duidelijk: maak het die meiden ontzettend zwaar. Dit uitte zich in het uitspelen van de lijn en snelle tempowisselingen. Toch was Tilburg net als Waterland gebrand om te winnen. Het ging er tenslotte om wie de koppositie zou pakken in het klassement. De wedstrijd begon zwaar en fysiek en er vielen harde klappen. Doordat het veld enigszins modderig was en de bal daarmee ook steeds viezer werd werden er veel knock on’s gemaakt. De dames van Tilburg hebben vrijwel de gehele eerste helft moeten verdedigen. Dit deden zij erg goed. Hoe fel en snel de aanvallen van onze Waterlandse dames ook waren, die try wilde maar niet komen. Tot oud-captain Lara, in de laatste minuut van de eerste helft, het gat kon vinden in deze ijzersterke verdediging. Try voor Waterland!

De tweede helft verliep net als de eerste helft. Door de vermoeidheid werden er meer technische fouten gemaakt en ook werden onze rucks met regelmaat door de Tilburgse dames omver geduwd. Er moest weer een tandje worden bijgezet. Halverwege de tweede helft wist Tilburg door een mooie snelle move onze dames achter zich te laten en een try te drukken. Gelukkig voor ons, was ook hun conversie niet raak en de stand bleef daardoor 5-5. Het vuur dat al laaide werd nog een schepje verder opgestookt. De tweede helft was bijna ten einde en de zijlijn stond met hartkloppingen te kijken toen scrum-half Simone het heft in eigen handen nam en zoals zij dat zo goed kan dat éne gaatje wist te benutten. De Waterlandse try volgde en de stand werd 5-10. Vrij snel hierna werd de wedstrijd door de ref afgefloten. De winst en daarmee de punten mochten in de auto mee terug naar Purmerend.

Aankomende zondag (26 maart) staat de wedstrijd tegen NSRV Obelix op de agenda. Weliswaar in Nijmegen, maar mocht je in de buurt zijn; ben je meer dan welkom om te komen kijken. Speciale credits gaan naar Patty die zowel op de positie van flanker als 2e center een top wedstrijd speelde. Ze liep hard op, maakte haar tackles en hoewel nieuw als flanker, wist ze haar prop perfect te ondersteunen in de scrum. Zij werd dan verkozen tot ‘woman of the match’ door onze tegenstanders en werd daarmee meteen onze ‘muts’ van de wedstrijd.

Auteur: Daphne
Eindredactie: Kimberley