Het was geen druk rugbyweekend voor Rugby Club Waterland. De teams Junioren, Dames en RC Waterland 1 waren vrij, de overige teams speelden een uitwedstrijd (op de Turven en Benjamins na natuurlijk die zaterdag lekker de wei in gingen in Purmerend). Voor zowel RC Waterland 2 en 3 was dit niet een al te best weekend, beide teams gingen ruim onderuit. In Den Helder verloor RC Waterland 2 met 59-5 van de plaatselijke rugbyclub. Foto’s van deze wedstrijd kun je vinden op RCDH.nl. Bij de wedstrijd Castricumse RC 4 – RC Waterland 3 was het helemaal eenrichtingsverkeer, het resulteerde in een 89-0 nederlaag. Gelukkig redde de Cubs zaterdag de Waterlandse eer, zij wonnen met hun cluster met Alkmaar en West Friesland in Heerenveen met 14-36 van Noord Combinatie.