Na het eigen oefentoernooi op Hemelvaartsdag (foto’s onderaan dit verslag), was het afgelopen zaterdag eindelijk zover voor onze Cubs: de voorrondes van het Nederlands Kampioenschap Sevens!

In eerste instantie gingen de Cubs met elf man/vrouw sterk naar Hoorn voor de wedstrijden. Dit in verband met een blessure van één van de spelers. Gelukkig kon Sven last minut nog mee en gingen het team alsnog met twaalf man richting Hoorn. Tijdens de warming-up vlak voor de eerste wedstrijd tegen RC ’t Gooi gaven coaches Nick Romp en Zaid El Ouardani nog één keer een motivatie speech: “Jullie mogen trots zijn om in dit shirt te spelen, het is een shirt van een team wat vandaag door gaat naar het NK”.

In de eerste helft van de wedstrijd moesten de Waterlanders wel flink aan de bak in een wedstrijd die hard tegen hard ging. Uiteindelijk was Waterland toch sterker, dit bleek ook in de tweede helft waardoor een mooie 40 – 10 overwinning op ’t Gooi werd geboekt.

De tweede wedstrijd was tegen het oh zo sterkte Breda, een bekend team want ook in de 15 a side competitie werd al tegen het team uit Brabant gespeeld. Waterland begon niet scherp en kwam in de eerste minuten op achterhand. Dit veranderde gelukkig heel snel. Beide teams maakten kans op de overwinning, maar uiteindelijk was Waterland opnieuw sterker: 25 – 15.

De derde wedstrijd speelde Waterland tegen onze oude vrienden uit Driebergen; RC The Pink Panters. Opnieuw sloegen de Cubs van Waterland toe, door een 35-5 overwinning was kwalificatie al zo goed als zeker. Maar in de laatste wedstrijd van de dag stond het eerst nog tegenover de thuisploeg. RC West Friesland dat flink wat supporters lang de kant hadden staan kwam ook te kort tegen Waterland. Met een aantal zeer fraaie tackles en mooie runs won Waterland voor de tweede keer die dag met 40-10.

Met de vier overwinningen uit net zoveel wedstrijden laat het team zien een plek op het Nederlands Kampioenschap meer dan verdiend te hebben. Het NK zal op zaterdag 2 juni op het Nederlands Rugby Centrum Amsterdam gespeeld worden. Natuurlijk kan het team dan ook alle steun vanaf de zijkant gebruiken!

RC Waterland Cubs 7’s Toernooi (Foto’s Maarten Rabelink)