Donderdag werd in Theater De Purmaryn afscheid genomen van Roald Helm als wethouder. Roald was vanaf 2010 wethouder in Purmerend, daarvoor was hij 16 jaar raadslid van de Stadspartij. Na de laatste gemeenteraadverkiezingen heeft hij laten weten de politiek na 24 jaar voor gezien te houden. Hij keert samen met zijn echtgenote terug naar zijn geboorte-eiland Curaçao.

Roald Helm had als wethouder o.a. sport in zijn portefeuille, daardoor hadden wij als Rugby Club Waterland ook veel met hem te maken. O.a. bij de aanleg van het kunstgrasveld, waarvan hij in 2015 ook de officiële opening deed, en natuurlijk de komende nieuwbouw. De club bedankt Roald voor zijn inzet voor de sport en natuurlijk onze rugbyclub in het bijzonder. Een delegatie van Waterland was donderdag ook bij zijn afscheid in de Purmaryn aanwezig en gaf hem een rugbybal cadeau. Het mooie witte strand van Curaçao is natuurlijk een perfecte plek om binnenkort een balletje te gooien!