Op 27 september is gestart met de bouw van ons nieuwe clubgebouw.  Na ruim 10 jaar voorbereiden (lees: 5 wethouders en 15 projectleiders verder) mocht ons jeugdlid Jorian Romp samen met wethouder Mario Hegger de eerste paal slaan. Om onze leden op de hoogte te houden van de vorderingen zal de bouwcommissie elke maand een ‘bouwbericht’ verzorgen. Dit is de eerste!

De eerste paal was eigenlijk de laatste van 67, onze hoofdsponsor van ’t Hek had de gang erin. Na het heien is de bouwput uitgegraven. Omdat het in die weken erg veel regende begon aannemer Jonkers natte voeten te krijgen. Leden van de bouwcommissie hebben drains en putten aangelegd, om het water met pompen af te kunnen voeren naar de dichtstbijzijnde sloot.

Wethouder Mario Hegger slaat de ‘eerste’ paal van het nieuwe clubhuis

Ondertussen is het betonijzer gevlochten de bekisting geplaatst. Als de ankerplaten voor de staalconstructie geplaatst zijn kan het storten van de fundering beginnen.

Het plan voor het nieuwe clubgebouw is mooi en ambitieus. Het zal de 12 leden van de bouwcommissie nog wel wat grijze haren bezorgen (nog meer?) tot de dag van de oplevering, maar dat zal het waard zijn. Om de ambities van RCW waar te maken zal nog een flinke inspanning nodig zijn van alle leden. In natura en financieel. Alle beetjes helpen, samen bouwen we aan de toekomst van onze prachtige club.