Uitbuikend van de oliebollen en bubbels kunnen we 2020 positief afsluiten. Het was een vreemd en zwaar jaar voor iedereen, maar gelukkig werd er in de bouw doorgewerkt. De communicatie werd wel steeds moeilijker omdat we niet meer fysiek konden vergaderen. Communiceren per app is lang niet zo efficiënt (en gezellig) als samen vergaderen. Dat onze gewaardeerde voorzitter over zijn eigen telefoon heen reed was de symbolische kers op de taart.

Ondanks de wat moeizame communicatie is de aannemer hard aan het werk gegaan om het gebouw alsnog in orde te maken voor de oplevering. De vloer en leidingen van de vloerverwarming zijn er uit gehaald, en de alles is opnieuw gedaan. In samenspraak met de installateur is er nu voor een andere wapening gekozen. De leidingen liggen er nog strakker in, de nieuwe betonnen vloer ziet er goed uit. Voor de zekerheid hebben we tijdens het storten een paar monsters genomen in bekertjes…

De tegelaar heeft de kantine al weer getegeld, de extra harde tegels met houtlook zien er prachtig uit. Daar kunnen we straks wel een feestje op geven. De gietvloerenman is ook al geweest en heeft alvast wat dingen voorbereid voor het gieten van de afwerkvloer. Kortom, zoals het er nu uit ziet komt het toch nog helemaal goed met ons mooie clubgebouw.
Ondertussen is ook de 2e stalen poort geplaatst. Hiermee is de ‘sportstraat’ van ons gebouw volledig afgesloten. De rijk versierde poorten in RCW blauw zijn echte blikvangers geworden, compleet met stalen zeemeermin. De gemeente is bezig met het intekenen van de ASM baan en het 2e veld, daarvoor moest nauwkeurig de funderingshoogte worden ingemeten. Dat is gebeurd in december.

De vloer is nu langzaam aan het uitharden. Volgende week willen we de vloerverwarming langzaam op starten. Zoals het er nu naar uitziet gaan we snel in 2021 echt verhuizen naar onze prachtige nieuwe clubgebouw. Dan gaan jullie zeker van ons horen, want voor de afwerking, verhuizing en inrichting zijn nog heel wat handjes nodig. Maar we kijken er naar uit om dit samen met jullie te doen, zodat we straks samen een glaasje kunnen heffen in onze nieuwe kantine. Hopelijk zonder mondkapjes en 1,5 meter afstand.

De bouwcommissie wenst jullie allemaal een mooi 2021.