Tussen dit bouwbericht en het vorige zat meer tijd dan u gewend bent, dit had een reden.

Terwijl ons nieuwe gebouw mooi staat te zijn tussen de oude kantine en het eerste veld leek er de afgelopen weken weinig te gebeuren. Toch waren de leden van de bouwcommissie druk bezig, maar vooral met vergaderen met elkaar en overleggen met de aannemer en andere partijen. Omdat het hier over vertrouwelijke en gevoelige gesprekken ging was het even stil van onze zijde.

Zoals u in het vorige bouwbericht kon lezen was de bouwcommissie niet tevreden met de betonvloer van het gebouw. Om hier helderheid in te krijgen huurden we een onafhankelijk bureau in om de vloer te onderzoeken. Hun rapport bevestigde wat wij al zagen en dachten. De vloer voldeed niet aan de eisen van het ontwerp, afwerken en in gebruik nemen zou niet verstandig zijn. Samen met de aannemer zochten we naar een oplossing, die is er ondertussen. Afgelopen week is er begonnen met het verwijderen van de vloer, waardoor ook de vloerverwarming opnieuw zal moeten worden aangelegd. Houtwerk en kozijnen (geschilderd door onze vrijwilligers) zijn netjes ingepakt, om schade te voorkomen. Het zal een paar weken duren voordat de nieuwe vloer er weer in ligt en we er in kunnen. Maar we hebben er nu vertrouwen in dat het goed komt.

Om te zorgen dat de aannemer overal bij kon hebben we op 31 oktober met een ploeg vrijwilligers (hulde!) de spullen die we al in het gebouw hadden geplaatst verhuisd naar het oude gebouw. Gelukkig kan de bar blijven staan. De tap installatie moest wel ontkoppeld en verwijderd worden door onze leverancier. We hebben gelijk het hele terrein opgeruimd en de hekken weg gehaald. Een productieve en gezellige dag, afgesloten met lekkere broodjes.

Op dezelfde dag is ook begonnen met het plaatsen van een prachtige stalen poort die de ‘sportstraat’ af sluit. Ons logo en een heleboel kleine rugby ballen zijn er in verwerkt, en natuurlijk is hij in afgewerkt in het blauw van onze club. Echt een blikvanger.

Kortom, het was even spannend maar het lijkt erop dat het nu in orde komt. Ondertussen gaan de voorbereidingen voor de ASM baan, de sloop van ons oude gebouw en de aanleg van het tweede veld gewoon door. Het is een prachtig gebouw geworden, we gaan er in de toekomst nog veel mooie momenten in beleven.