Ons nieuwe gebouw is uit de steigers en er wordt hard gewerkt aan de afwerking. Deels door de aannemer en onderaannemers, maar in deze fase vooral door een flinke ploeg vrijwilligers (m/v!). Ook heeft de installateur deze week de vloerverwarming opgestart om te testen. In het oude gebouw worden waardevolle zaken gedemonteerd en waar nodig opgeknapt. Daardoor ziet ons oude honk er steeds troostelozer uit, maar dat hoort bij een overgangsfase. De goede herinneringen nemen we mee. De schildjes hangen al in de nieuwe kantine.

De grondwerken zijn nu ook bijna af, langzaam verandert de omgeving weer van bouwplaats naar rugbyclub. De betonnen elementen rondom geven ons verhoogde gebouw nog meer uitstraling. En zo is goed te zien dat ze niet alleen rondom toegang verlenen, maar tegelijk als tribune dienen. Je kunt de sterke verhalen al bijna horen op de trappen… Vorige week vrijdag heeft een groep leden ze al getest met een drankje in de hand op de officieuze eerste clubavond.

Hoewel we graag hadden willen afronden is het gebouw nog niet opgeleverd. De bouwcommissie is niet tevreden met de betonnen vloer zoals die er nu in ligt. Daardoor kan de afwerkvloer die er overheen moet komen nog niet aangebracht worden. Samen met de aannemer zoeken we naar een oplossing waar alle partijen zich in kunnen vinden. Omdat we volgens planning verder willen met de aanleg van de ASM baan en het tweede veld (yes! echt gras!) zal het oude gebouw helemaal leeggehaald worden zodat het gesloopt kan worden. Om onze spullen op te slaan zullen we tijdelijk 2 containers plaatsen. Voor de verhuizing zijn nog wel wat handjes nodig, er is nog veel te doen. Geef je op als vrijwilliger bij Koos Veltman als je dit nog niet gedaan had. Ook als je druk druk druk bent, met een paar uurtjes help je je de club al enorm. Vooral de laatste loodjes kunnen zwaar zijn (en dan bedoelen we niet de 3e helft).