Zeven weken geleden is het inmiddels dat wij de dames van NSRV Obelix trotseerden op Purmerendse bodem. Ik denk dat ik ook namens anderen spreek wanneer ik zeg dat wij een beetje uit het westrijdritme waren. De wedstrijd tegen BRC/REL begon dan ook enigzins rommelig. Gelukkig werd het ‘aan-knopje’ gevonden en vielen de eerste tries aan Waterlandse kant.

De tweede helft werd pas echt duidelijk dat onze dames deze wedstrijd de kroon spande. Ondanks de Bredase dames bleven vechten, werden de tries veelal op Waterlands naam bijgeschreven. Dit door pittig voorwaartsenwerk en met dank aan fantastische acties van onze backs.
De voorsprong bleef groeien en dit resulteerde in een eindstand van 5-53. Een schitterende score die de rit naar huis (met tussenstop bij de Mac) toch net iets aangenamer maakte. Een shout-out vandaag naar Simone die na een schouderblessure van een jaar weer haar eerste 20 minuten speelde en maarliefst TWEE tries scoorde. En naar Dewi, die na een pauze van 6 jaar weer de weg naar het rugbyveld heeft gevonden en geweldig heeft gespeeld! Fijn dat jullie weer terug zijn dames.

… MAAR een goed begin is maar de helft (jaja mam, de Jeugd van Tegenwoordig). Volgende week spelen onze dames thuis tegen de dames van Castricumse RC. Wederom een spannende pot, waarbij wij alle support kunnen gebruiken. Benieuwd geworden naar onze wedstrijden n.a.v. onze verhalen? Gewoon langskomen, helemaal leuk! Kick-off: 14.30 in Waterland, Purmerend.

Ps. Sjaak was vandaag aanwezig en dit zal ongetwijfeld weer mooie kiekjes hebben opgeleverd… Houd onze Facebook pagina dan ook in de gaten!

Kim