Afgelopen zaterdag was het zover: het junioren team van ZaWa, een cluster van Ruby club Waterland en Zaandijk Rugby stond te trappelen van ongeduld langs het veld van Rugbyclub West-Friesland. De tegenstander, een cluster van Rugbyclub West-Friesland en Alkmaar, dacht er al net zo over. ZaWa was de gehele wedstrijd de bovenliggende partij, wat dan ook resulteerde in een klinkende overwinning van 32 voor en 24 tegen.

Ondanks de regen, welke met bakken uit de lucht viel, hadden de jongens en de meiden er zin in. Het werd een mooie pot Rugby met als bestanddelen: nette harde tackles, goeie rucks en mooie loopacties. Het was genieten geblazen voor het publiek.

Onder de bezielende leiding van Pierre, Joey, Erik en Kevin haalde ZaWa alles uit de kast. Tijdens het interview na de wedstrijd zeiden de trainers dat er veel progressie in zat maar dat er ook nog veel gesleuteld moest worden. Gefeliciteerd met deze mooie overwinning!