Beste Waterlanders, ouders en supporters,

We hebben, kortstondig?, kunnen genieten van het verwarmen van de aardbol en dus de grasvelden. Helaas moest op zaterdag onze jeugd, terwijl ons veld er bespeelbaar bij lag, vanwege een onterecht omlaag gehangen keuringsbordje, uitwijken naar Amersfoort om daar hun thuiswedstrijd te spelen. Onze cubs gingen daar helaas ten onder, maar de junioren wisten, zwaar bevochten, de overwinning mee naar Purmerend te slepen. En later op de dag wist ons 1e team zich knap te revancheren op en in Amstelveen. De eerste punten in de plate poule zijn binnen!
Voor de zondag gingen de dames en het 3e team met een ondertal op pad en kwamen mede hierdoor ook puntloos thuis. Jammer, beide teams hebben, ondanks het te kort een prima pot gespeeld. Alleen in Purmerend had het 2e team wel voldoende spelers en wisten na een rustpauze van bijna 3 maanden, te winnen. Gemakkelijk ging dit niet tegen de routiniers uit Naarden.

Verder zijn de six nations afgelopen weekend van start gegaan met spannend en uitstekend rugby en een, in mijn ogen, zeer verrassende uitslag. Ik kijk nu al uit naar komend weekend (niet in de kantine). En voor alle liefhebbers, de slotdag 16 maart, zullen alle wedstrijden wel live in de kantine worden uitgezonden met een aansluitend Frans/Schots getint feest, reserveer die datum maar alvast.

Voor komende weekend staat de helft van Nederland met zijn broek op zijn enkels in de polonaise, toch heeft de NRB een paar inhaalwedstrijden weten te regelen. Zo mag ons eerste team richting Driebergen om concurent the Pink Panthers te bestrijden. Ook hier zou een revanche zeer welkom zijn. En voor zondag mag ons 2e team naar Utrecht om het op te nemen tegen de studentjes van hopelijk het 2e team aldaar. En voor de jeugd zijn er volgens mij RTC-dagen.

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 6), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:
vrijdag 8 februari (bestuursafgevaardige:nvt)
v.a. 19.00 uur: RTC voor mini’s, cubs en junioren (diverse lokaties)

zaterdag 9 februari (bestuursafgevaardige:nvt)
10.00 uur: RC Waterland (turven, benjamins, mini’s, cubs en junioren zijn vrij)
10.00 uur: RTC voor mini’s, cubs en junioren (diverse lokaties)
15.00 uur: RC Pink Panthers 1 – RC Waterland 1 (blijft het 1e team in 2013 ongeslagen? Verzameltijd is bekend)
15.30 uur: Schotland – Italië (vroeger het wooden spoon duel)
18.00 uur: Frankrijk – Wales (beiden op revanche uit)

zondag 10 februari (bestuursafgevaardige: nvt)
xx.xx uur: CAS/NW colts, Waterland dames en RC Waterland 3 (zijn vrij)
13.00 uur?: USRS 2 – RC Waterland 2 (bezig met een inhaalslag, nog geen gegevens binnen van die luie studentjes)