Beste Waterlanders (jong en oud), ouders en supporters,

vrijdagavond hadden we onze ALV nieuwe stijl, het was veel aantal wennen en m.n. de digibeten waren zo'n eerste keer minder enthousiast. Maar de ALV eindigde wel een keertje keurig op tijd en inmiddels mag Koos Veltman zich erelid noemen en Arjan Konijn lid van verdienste, heren gefeliciteerd. Op zaterdag vulden de enthousiaste TBM onze velden en het is leuk hun progressie waar te nemen.

Onze cubs en junioren waren helaas niet bij machte hun laatste poelwedstrijd winnen af te sluiten, zij wachten nu op de nieuwe vervolgindeling waar zij dan tegen meer gelijkwaardige tegenstanders kunnen spelen. En in Den Haag bleek ook het lokale clubje een maatje te groot voor ons averij opgelopen vlaggenschip, maar met een inmiddels zeer succesvol verlopen EK (5e plaats) onder 19, kan er het komende weekend weer met een vol team tegenaan gegaan worden.
Op zondag waren de resultaten een stuk beter, allereerst deden onze colts waar ze inmiddels goed in zijn, winnen, ditmaal tegen de Haagse RC, zodat we kunnen spreken van een keurige Waterland revanche van de dag ervoor. In Utrecht speelde een in leeftijd licht toegenomen (3x boven de 50 jaar en 6x boven de 40 jaar) en herziend 3e team een leuk duel tegen het 3e team van Utrecht. En we mogen trots zijn op onze oudjes, ze wisten de 5 punten mee terug te nemen naar Purmerend. En ook in Driebergen werd de winst op eenvoudige wijze gepakt op een aan- en uiteengeslagen Pink Panthers 2. En in Portugal wist ons U19 team de strijd om de 5e en 6e plaats tegen onze onderburen winnend af te sluiten. Keurig 5e !

Het komende weekend gaan TBM naar Amersfoort, wel vroeg op voor onze spelertjes en begeleidende ouders. En voor de goede orde, omdat het komende dinsdag Sint Maarten is en een hoop turven en benjamins op snoepjacht gaan (gewicht kweken voor de voorwaartsen) is de training voor heb afgelast. In Purmerend spelen onze cubs een oefenwedstrijd tegen de combinatie uit Noord Nederland. De junioren zijn vrij en in afwachting op de volgende poelindeling. Verder naar de zaterdag, de inmiddels weer aangesterkte selectie gaat het opnemen tegen voormalig landskampioen RC 't Gooi. Dit belooft een boeiend duel te worden.

Voor zondag zijn de Colts vrij (nieuwe poel is al wel bekend) en ontvangt het 3e team het ongenaaktbare driede team van CAS (die ook zo snel mogelijk uit deze klasse moeten doorstromen, hebben er niets te zoeken), daarna volgt de dameskraker tegen NRC the Wasps, bij winst blijft Waterland in de strijd om de eerste plek in hun poel. Ik verwacht een hoop aanmoedigingen voor onze daames. En tenslotte speelt het 2e team tegen de mannen uit Den Helder, bij winst zouden ze een hele mooie stap naar boven kunnen maken en oprukken naar de 3e en 4e plaats. Lekker zo voor de kerst. Kortom genoeg te beleven tussen en langs de Waterlandse rugbylijnen.

Een sportief weekend toegewenst,

Hans

Het programma (week 45)

Zaterdag 8 november
10.00 uur: RC Eemland - RC Waterland (Turven, Benjamins naar Naarden, vz. 08.15 uur)
10.00 uur: RC Eemland - RC Waterland (Mini's ook naar Naarden, vz. 08.15 uur)
11.00 uur: RC Waterland - Noord combi (Cubs voor oefenwedstrijd, vz. 10.00 uur)
xx.xx uur: RC Waterland (Junioren zijn vrij)
15.00 uur: RC Waterland 1 - RC 't Gooi 1 (wordt een mooi duel, vz. bekend)

Zondag 9 november
13.00 uur: RC Waterland/CAS (Colts zijn vrij)
11.30 uur: RC Waterland 3 - CAS RC 3 (we gaan ervoor, verzamelen om 10.30 uur)
13.00 uur: RC Waterland - NRC Wasps (strijd om de 2e plek, vz. rond half 12?)
14.30 uur: RC Waterland 2 - RC Den Helder 1 (ook dit wordt spannend, vz. 13.15 uur)