Beste Waterlanders (jong en oud), ouders en supporters,

De daames gaan op Noordpool expeditie naar Gent, kan iemand bij hun vertrek een groepsfoto maken, ik kijk er nu al naar uit. Verder deed Nederland XV in Amsterdam goede zaken door koploper Moldavië te verslaan. Dat zelfde gold voor de Ieren die de Engelsen vakkundig met lege handen naar huis stuurden. Het ziet er naar uit dat de Six Nations nu op kicks gaat worden beslist... Op zondag revancheerden onze dames zich tegen de dames uit Groningen en het samengeraapte 2e team kwam wat collectiviteit te kort tegen het ingespeelde team van USRS.

Het komende weekend staat weer bol van rugby, alles en iedereen komt weer in actie. Op zaterdag heeft TBM hun bondsdag in Sassenheim en gaan zowel de cubs als junioren naar Schagen om hun wedstrijd tegen Combinatie Noordwest te spelen. En tenslotte hervat het 1e team weer de competitie, voor hen staan nu 2 cruciale uitwedstrijden, komende weekend naar Amstelveen en de week erop naar de Amsterdamse studenten, bij tweemaal winst hangt er een platefinale in de lucht.. En over finales gesproken, onze Colts spelen zondag met hun clusterpartner Castricum de Nationale finale, een unieke gebeurtenis in de geschiedenis van Waterland. 4 jaar geleden schopten ze het tot de 3e / 4e plaats.
Onze ws heeft zoveel mogelijk geprobeerd onze zondagwedstrijd aan te passen, zodat iedereen in de gelegenheid is om ons team aan te moedigen. Ik hoop van harte dat iedereen die in de gelegenheid is, daadwerkelijk afreist naar het NRCA, ook de jongere teams en dan natuurlijk allemaal mooi in de Waterland kleuren!! Het schema houd in dat onze dames om half 12 in Nieuwegein spelen tegen de reserves van RUS, en het 3e team speelt tegen het ongenaakbare driede van CAS RC, toevallig de clusterpartner van onze colts, gezamenlijk reizen wij dan met hen af naar Amsterdam. Alleen Den Helder werkte niet mee, het 2e team speelt pas om half 3 in de marinestad. Bij deze wel de oproep aan alle spelers om 2e en 3e aan te vullen, de bezetting van beide teams in momenteel (veels) te kort.

Dan nog 2 oproepen: de EC vraagt het volgende:
Oproep van de evenementen commissie: Al tijden een disco lamp op zolder maar je weet niet wat je ermee moet doen? Gekke lampjes die te leuk zijn om weg te gooien maar niet in gebruik zijn? Of andere feestelijke attributen die eigenlijk al veel te lang in de garage liggen... Doneer deze aan de evenementen commissie! Wij zullen er met veel plezier gebruik van maken. Stuur een mail naar evenementencommissie@rugbyclubwaterland.nl met daarin hetgeen dat je aanbiedt. Alvast hartstikke bedankt!
En verder is vriend Hans Spaan genomineerd tot clubheld maar dan moeten we nog wel ff op hem stemmen.
Om te winnen is het belangrijk dat hij de veel stemmen krijgt. Roep dus al jouw vrienden, familie en natuurlijk alle leden van Rugbyclub Waterland op om vanaf 14 maart op jou te stemmen via www.ad.nl/clubheld

Het programma (week 10)

zaterdag 7 maart (bestuursafgevaardige: nvt)
10:00 uur: Bondsdag (Mini's naar Sassenheim, vz. 08.45 uur)
11.00 uur: Combinatie NW - RC Waterland (cubs naar Schagen, vz. 09.10 uur)
12.00 uur: Combinatie NW - RC Waterland (junioren naar Schagen, vz. 10.00 uur)
15.00 uur: Amstelveense RC - RC Waterland (1e hervat de competitie, vz. 13.00 uur?)

zondag 1 maart (bestuursafgevaardige: allen in NRCA)
11.30 uur: USRS 2 - RC Waterland/RCZ (let op, dames spelen in Nieuwegein, vz. 13.30 uur?)
12.00 uur: CAS RC 3 - RC Waterland 3 (3e naar de kampioenen, vz. 10.10uur)
14.30 uur: RC Den Helder 1 - RC Waterland 2 (als gast op hun promodag, vz. 12.30 uur)
15.00 uur: ARC/AAC - Waterland/CAS (Nationale finale Colts, vz. 13.30 uur)