Beste jonge en oudere Waterlanders, ouders en belangstellenden,

Wat kan het verkeren in het Purmerendse rugbyland. Waren de laatste weken de resultaten voor veel Waterlandteams teleurstellend, afgelopen weekend kon het niet op. Zo wonnen onze junioren hun eerste wedstrijd in de bowl en de colts zelf hun eerste wedstrijd van dit seizoen. Gaat helemaal de goede kant op, nu volhouden. En dan ons 1e team, de week ervoor was het een matige vertoning, afgelopen weekend werd in een uitwedstrijd de nummer 3 van Nederland op een gelijkspel gehouden. Dit is cijfermatig het beste resultaat wat ons 1e team ooit heeft bereikt. En ook op zondag was het verder feest, onze dames haalden een zwaarbevochten overwinning tegen de geroutineerde Wasps, het 3e team haalde fors uit tegen het gehavende LSRG2 team (de Leidse studentjes haalden 3 Waterlandrecords, de krijgen de zorgden voor de grootste overwinning van het 3e team, ze kwamen het laatst aan en maakten er de kortste 3e helft ooit van, met een recordomzet van 1 kop koffie, uiteraard gepint). Tot slot behaalde ons 2e team op de mede-concurrent RC 't Gooi 3 een prima overwinning en gaven geen duur wedstrijdpunt weg. Wat een top weekend.

Komend Sinterklaasweekend komen alle Waterlandse teams in actie. Ik heb persoonlijk van de Sint vernomen dat hij het erg waardeert als de Waterlandse rugbyers eerst hun wedstrijd spelen alvorens ze zich op zijn pakjes storten.. Zo gaan TBM richting Castricum, spelen de s-cubs (shield-cubs) thuis en de c-cups (cup-cubs) mogen naar Naarden. De junioren spelen daarna ook in Purmerend en tenslotte sluit het eerste team het eerste deel van de ere-klasse af tegen de nummer 2 van Nederland, de Dukes uit Den Bosch. De dag erop spelen de Colts thuis tegen Amstelveen, gaat het 3e team naar Alkmaar en hebben we een exodus van Waterlanders richting Sassenheim, waar zowel de dames als het 2e team het mogen opnemen tegen the Bassets.

Dan nog het volgende, er hangen nu 2 intekenlijsten aan het wyteboard, als eerste is de bestemming van de Seniorentour bekend, het wordt het mooie Sofia, Bulgarije. Van 8 t/m 11 april gaan we daar naar toe. Kosten zijn maximaal € 350,-, afhankelijk van de vliegprijs kan het meevallen. De sluitingsdatum van de inschrijving is al vrij snel: 31 december 2015 (dit vanwege het snel reserveren van de vliegtickets).
En klaverjasliefhebbers, noteer je naam (en die van je introducés?) maar op de intekenlijst voor het Kerstklaverjassen, we zitten nog lang niet vol!! Woensdag 16 december gaat het weer los.

Het programma (week 49)

zaterdag 5 december (bestuursafgevaardige: wie?)
10.00 uur: CAS RC - RC Waterland (Turven en Benjamins naar Castricum, vz 08.30 uur)
10.00 uur: CAS RC - RC Waterland (Mini's ook naar Castricum, vz 08.30 uur)
11.00 uur: RC Waterlandshield - CAS/ARC 2 (Shieldcubs starten thuis, vz 10.15 uur?)
11.00 uur: RC 't Gooi - RC Waterlandcup (Cupcubs naar Naarden, vz onbekend)
12.00 uur: RC Waterland/Alk - RC Eemland (junioren thuis, vz 11.00 uur)
15.00 uur: RC Waterland 1 - RC the Dukes 1 (laatste wedstrijd 1e fase, vz bekend)

zondag 6 december (bestuursafgevaardige: Mark)
13.00 uur: RC Waterland/CAS - ARC (colts splen in Purmerend, vz.12.00 uur)
14.30 uur: RC Bassets - RC Waterland/RCZ (dames als hoofdmoot in Sassenheim, vz. ??)
13.00 uur: Alkmaarse RUFC 2 - RC Waterland 3 (altijd lastig voor 3, vz 11.11 uur)
13.00 uur: RC the Bassets 2 - RC Waterland 2 (het 2e team als voorgerecht, vz 11.00 uur)

Alle roosters staan weer luid en duidelijk op onze site.