Beste Waterlanders, ouders, supporters en rugby geïnteresseerden van RCW,

Het afgelopen weekend kwamen her en der Waterlanders met de Amsterdam Sevens in actie en in Kiev moest onze Jannes op de bank blijven. Of hij komend weekend bij de selectie zit die het opneemt tegen Zweden is nog de vraag. In ieder geval verloor het Nederlands XV-tal nipt van Oekraïne.
Voor het komende weekend hebben we verder alleen nog het jeugdbeachrugbytoernooi in Hoek van Holland. Waterland zal in alle(?) leeftijdklasses deelnemen. En onze dames doen mee aan de andere kant van Nederland aan het Groningse 10's toernooi.

Dan moet me toch iets van het hart, is Waterland rugbymoe of reageermoe? Daar waar een aantal leden zich uit de naad werken om allerlei evenementen te organiseren, laat het overgrote deel niets meer van zich horen. De Ameland aanmeldingen/betalingen lopen moeizaam, de deelnames aan de rugbyclinics (probeer iemand hiervoor te enthousiasmeren) zijn onder de maat en deelnames aan ons en traditioneel toch legendarische (en broodnodige) rugbystratentoernooi vallen tot nu toe zwaar tegen. Zonder 3e team geen 2e team en zonder 2e team geen 1e team. Volgende seizoen willen we allemaal dolgraag weer compleet het veld in, maar daar moet nu wel (door jullie allemaal) actie voor genomen worden, niets gebeurd vanzelf. Ik hoop dat de rugbystratentoernooi teamorganisatoren (Erik, Sander, Nick, Jelle, Patrick, Henk, Dennis, colts e.a.) nog aan de slag gaan en uiterlijk volgende week dinsdag hun team aanmelden.
Bij deze iets anders, maar niet minder dringend verwoord door ons bestuur:
INTRODUCTIECURSUS RUGBY
De introductiecursus is van start gegaan en de eerste 3 trainingen zijn geweest. Tot nu toe is de opkomst matig maar we hebben wel een paar enthousiaste nieuwe speelsters. Er zullen nog drie trainingen volgen dus hierbij nogmaals de oproep om je vrienden en kennissen en alle andere geïnteresseerden op leuke manier te laten proberen of rugby wat voor hun is. Jullie kunnen op donderdag 28 mei, dinsdag 2 juni en donderdag 4 juni meedoen om 20 uur. In de aanloop naar komende seizoen in september zullen we nogmaals een introductie cursus starten. Dus houdt je contacten warm die helaas deze keer niet mee konden doen.
STRATENTOERNOOI
Op de planning staat ook het stratentoernooi voor zondag 7 juni. Helaas hebben we tot toe nog weinig aanmeldingen dus geef je deze week nog op met je team. Dinsdag 2 juni zullen we beslissen of het toernooi door gaat. Zou heel jammer zijn als deze komt te vervallen, sterker nog, zou de eerste keer zijn!
AMELAND 2015 – 19,20&21 JUNI 2015
Er zijn nog slaapplekken op de boerderij dus geef je nog snel op via onze site http://www.rugbyclubwaterland.nl/inschrijving-ameland-2015/.

Het programma (week 21)

zaterdag 30 mei (bestuursafgevaardige: nvt)
10.00 uur: Beachrugby Toernooi (TBM, cubs en junioren naar Hoek van Holland, vz. 08:00 uur)
10.30 uur: Ten's toernooi (onze Daames naar Groningen, vz. VROEG!)
15.00 uur: Nederland XV - Zweden XV (Nederlands team in het NCRA)

zondag 31 mei (bestuursafgevaardige: nvt)
10.00 uur: Beachrugby Toernooi (mini's, cubs en junioren voor hun 2e dag)