Beste Waterlanders, supporters, ouders en fans,

En alweer een prima Waterlandweekend, tenminste de zondag. Helaas waren zaterdag de velden zo nat, dat al onze jeugdteams niet in actie hoefden te komen. Zondag was het meeste water weg en kon er weer gestreden worden. Nu eens ging het 1e team van start. In een zware en moeizame wedstrijd werden de reserves van DIOK verslagen. Daarna ging het om de kampioenstitel in de 4de klasse NW. Zowel de West Friezen als de Waterlanders geloofden erin. Maar daar waar alle tweede team spelers zich voor deze wedstrijd vrij hadden gemaakt, ontbraken bij de Hoornse opponent enkele spelers. Voeg daar aan toe dat de Waterland reserves uitstekend, agressief en snel speelden en de winst werd overtuigend binnengehaald. Het tweede Waterlandse kampioensschap is binnen. Proficiat. Het legendarische 3e feestte gebroederlijk mee. Onze daames moesten naar Heerenveen en gingen met een ondertal onderuit tegen Feanster.

Voor het komende weekend, de vorst komt eraan, maar ik gok, dat dat pas na het weekend invloed zal hebben op de velden, en dus gaan TBM, cubs en junioren het land in en op zondag is het 2e vrij (kunnen uitfeesten of met het 3e meegaan), het 3e team gaat naar Utrecht. Als het goed is spelen dan alleen onze Daames thuis tegen Dwingeloo/Wrotters en daarna het vlaggenschip tegen hun internationale Amstelveense tegenstanders. Zou het weer zo’n succesvol weekend worden?

Nog een paar opmerkingen:

• Vrijdagavond 10 februari opent café Bolle Nob om 22.00 uur zijn deuren voor een heuse karaoké. Aan de inschrijflijst te zien, wordt de competitie groot. Zorg dat je erbij bnt of beter nog, ga de strijd aan en schrijf je nog in (kan tot 3 februari).
  • Voor de veteranentour sluit de inschrijving zondag 29 januari, dan moet je aanbetaling binnen zijn. Maandagochtend gaan alle bestellingen de deur uit.Nog niet betaald, doe dat dan snel. En noteer dan ook alvast de touravond op vrijdagavond 2 maart (vanaf 22.00 uur).
  • Deze week zijn de gebruikelijke 4 teams ingeschreven voor Ameland, komende vrijdag komt de intekenlijst voor ‘onze’ boerderij op het wyteboard te hangen. Helaas zal de prijs voor een overnachting worden verhoogd naar ¤14,00 p.p.p.n. De BBQ prijs blijft vooralsnog ¤12,50 p.p.
  • Als laatste voor het volgende weekend hebben op zondag alle drie de herenteams een uitwedstrijd, hierdoor is iedere speler keihard nodig. Zorg dat je beschikbaar bent!
  • Het weekprogramma (week 4):

zaterdag 28 januari (bestuursafgevaardige: n.v.t.)
    10.30 uur: RC ‘t Gooi – RC Waterland – PinkP (de TBM naar Naarden, verzamelen om 09.00 uur)
    11.00 uur: Alkmaar/RCDH – RC Waterland (de cubs naar Den Helder, verzamelen om 09.00 uur)
    12.00 uur: BSN – RC Waterland (de junioren tegen het sterke BSN, verzamelen rond 10.00 uur)

zondag 29 januari (bestuursafgevaardige: Rob)
    13.00 uur: RC Waterland – Dwingeloo/Wrotters (de Daames i.p. thuis tegen het Oosten, verzamelen rond 11.45 uur)
    13.00 uur: Utrechtse RC 4 – RC Waterland 3 (het 3e mag weer aan de bak, verzamelen om 11.11 uur)
    13.00 uur: RC Waterland 2 is vrij (maar is uiteraard welkom in Utrecht of Purmerend)
    14.30 uur: RC Waterland 1 – Amstelveense RC 1 (houdt het 1e zijn ongeslagen status? Verzamelen om 13.00 uur)

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 30 januari (19.30 – 21.00), zie ook: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> schoonmaakrooster:
    – Koos Veltman
    – Thierry Tütünciyan
    – Andrejs Aleksandrovs
    – Inga Krûna
    – Casper Guit

En het nieuwe barrooster: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> barrooster
    De daames en het 1e team moeten na afloop van hun wedstrijd 2 vrijwilligers leveren om keuken en bar anderhalf uur te bezetten!!
    Het liefst vrijwillig anders wijst de TM de mensen aan.

groet,
    Hans