st053994Na met Arjan, Bart V en Zander bijna 3 weken door het gastvrije Zuid Afrika te hebben getrokken (bier, braai, jag en rugby), een laatste weekmail mijnerzijds. Afgelopen weekend startte ons 26e rugbystratentoernooi, door organisator Jelle Hofman van een ander en succesvol sausje voorzien. Twaalf teams streden, af en toe om het hardst, voor de titel, ok 11 teams en team Henk-2 ging voor het knapste team… Uiteindelijk mocht team van-der-Linden (Fluimpies) zich kampioen noemen na in de finale de Joop Zoetemelken van het stratentoernooi, de Zwaffelaars, te hebben verslagen. De trofee van het talent van het toernooi ging naar Jelle van der Linden, zodat het bijna een familie feestje werd.

Na met Arjan, Bart V en Zander bijna 3 weken door het gastvrije Zuid Afrika te hebben getrokken (bier, braai, jag en rugby), een laatste weekmail mijnerzijds. Afgelopen weekend startte ons 26e rugbystratentoernooi, door organisator Jelle Hofman van een ander en succesvol sausje voorzien. Twaalf teams streden, af en toe om het hardst, voor de titel, ok 11 teams en team Henk-2 ging voor het knapste team… Uiteindelijk mocht team van-der-Linden zich kampioen noemen na in de finale de Joop Zoetemelken van het stratentoernooi, de Zwaffelaars, te hebben verslagen. De trofee van het talent van het toernooi ging naar Jelle van der Linden, zodat het bijna een familie feestje werd.

Maar buiten Jelle liepen er nog genoeg andere ‘rugbytalenten’ rond, van wie wij hopen dat ze nog vaker een balletje zullen gooien. Op verzoek van Jelle en de TC zullen we, anders dan andere jaren afsluiten met nog 2 cooling-down trainingen op ons achterste veld. Deze trainingen zijn i.p. voor alle leden vanaf de juniorenleeftijd en gemeenschappelijk. Tevens hopen we dat alle enthousiaste stratentoernooispelers ook langskomen (dus stratentoernooiteamvormers, nodig je spelers uit voor de dinsdagavonden de 7e en 14e juni). Na Ameland stoppen de rugbytrainingen en gaan we de laatste week van juli weer van start (i.p. op ons veld, en anders elders, maar dat verneem je tegen die tijd van me).

We hebben we verder nog te gaan? Komende vrijdagavond spelen onze oude mannen, de Old Mermaids, tegen het Madrileense Liceo Franes Old Boys Team, een van de topclubs uit Spanje. Tevens is het de bedoeling dat deze avond in het teken staat van een Waterlandse oude mannen reunie, ik heb dan ook al van heel veel oud-spelers gehoord dat ze langs komen (en sommigen nemen zelfs hun spelerskit mee, top! We zullen alle wisselspelers hard nodig hebben). En de oude mannen rekenen natuurlijk ook
op veel support.
En dan de week op, Ameland, voor hen die nog niet hebben betaald, deze week, anders ga ik ervan uit dat je niet meegaat.

dinsdag 7 juni (bestuursafgevaardige: nvt)
20.00 uur: Cooling down training (voor iedereen vanaf 15 jaar, kantine en kleedkamers zijn die avond wel open)

vrijdag 10 juni (bestuursafgevaardige: Gosé)
19.30 uur: Old Mermaids – Liceo Franes Old Boys Team (voor onze veteranen, verzamelen rond 18.30 uur)

maandag 13 juni (bestuursafgevaardige: nvt)
15.00 uur: Grote schoonmaak clubhuis (voor iedereen die ff kan, zie ook onderstaand katern)

dinsdag 14 juni (bestuursafgevaardige: nvt)
19.30 uur: Trimtraining (let op, training begint eenhalf uur later)

zaterdag 18 juni en zondag 19 juni
10.00 uur: Ameland beachrugby toernooi (voor de daames, 1e en 2e team en natuurlijk de Waterland Baba’s)

Kantine gaat dicht tot 26 juli

Grote schoonmaak op 2e pinksterdag

De grote einde seizoens schoonmaak voor de maandag 13 juni (15.00 – 17.00):
Richard/Koos/Willem/Dennis/Sander Romp
en iedereen die ff een handje wil helpen!

Voor hen die niet naar Pinkpop gaan of naar de camping, het verzoek om maandag 13 juni vanaf 15.00 uur een handje te helpen met de grote einde-seizoens-schoonmaak. De hele binnen en buiten boel moet worden geveegd, geschrobt en gepoetst. Vele handen maken licht werk, dus meldt je bij Richard.