Tijdens de NK 7’s op 15 mei jongstleden vond de uitreiking van de Frans Henrichs Trofee plaats. Dit jaar waren er twee jeugdspelers genomineerd waarbij, voor het eerst in de geschiedenis van de trofee, een meisje door de coaches is voorgedragen. Het meisje is Tiara Putman van RC The Bassets uit Sassenheim. De andere kandidaat is Sander de Miranda, een jeugdspeler van RC Waterland.

Heel bijzonder dit jaar is dat de bekendmaking van de winnaar, gevolgd door de uitreiking van de trofee, door kleinzoon van Frans Henrich werd gedaan. Kleinzoon Etienne Henrichs, student aan de Hogeschool Utrecht en een echte voetbalfanaat en net zo sportgedreven als zijn legendarische grootvader. Onder toeziend oog van zijn oma, weduwe Frans Henrich, maakte Etienne de winnaar Jeugdspeler van het Jaar 2011 bekend.

Met trots delen we u mede dat onze eigen Sander de Miranda de Trofee in ontvangst mocht nemen. Namens Rugbyclub Waterland feliciteren we Sander de Miranda met deze ere titel en spreken wij de wens uit de we nog lang van deze talentvolle speler mogen genieten binnen de gelederen van RC Waterland.