Nu de reguliere competitie is afgelopen richt RC Waterland zich op de bekercompetitie. Het eerste team speelde zondag de eerste wedstrijd in de Nationale Beker I Cup, tegenstander was 3e klasser Erasmus RSRC. Waterland was met 39-7 een maatje te groot voor de Rotterdamse studenten. Toch was er ook een ‘groot verlies’ voor de Waterlanders want ‘Sparky’ speelde voor het laatst in het rood/wit/blauwe shirt van de club. De fly-half die de afgelopen jaren een belangrijk aandeel had in de Waterlandse rugbysuccessen keert terug naar zijn geboorteland Australië.

RC Waterland 2 ‘bekerde’ zondag ook thuis. De combinatie van tweede en derde teamspelers komen uit in de Nationale Beker II A Cup en boekten een knappe overwinning op RC Delft 2 met 22-7.

Voor de dames van RC Waterland stond er geen bekerwedstrijd op het programma maar een play-off wedstrijd om de competitie af te sluiten. Waterland, de nummer drie van de Tweede Klasse Noord kreeg daarvoor bezoek van de nummer drie uit de Tweede Klasse Zuid. Het combinatieteam Bulldogs/ ARC 1890 ladies was helaas net te sterk voor de Waterlanders, zij boekten een nipte 29-36 zege.

Een dag eerder speelden de Cubs op de sportvelden van Rugby Club Waterland. De wedstrijd tegen Noord combi bleef tot het einde super spannend, maar de thuisclub trok uiteindelijk in de slotsecondes aan het langste eind, 17-14! De Junioren hadden zich vervolgens ook graag van hun beste kant laten zien, maar teleurstellend genoeg belde tegenstander RC the Dukes vrijdag af.