Het eerste team van Rugby Club Waterland uit Purmerend mag na de winterstop strijden om het Landskampioenschap in de kampioenspoule van Ereklasse. De rugbyers wonnen zaterdag van The Dukes uit Den Bosch. Door deze zege eindigt Waterland in de top-6. De zes beste teams van Nederland gaan na de winter strijden om de Cup.

Waterland bleek zaterdag veel te sterk voor de rugbyers uit het Zuiden. Als snel kwam Purmerend op voorsprong door try’s van Jannes Pijnenburg, Alec Fontalvo en Ryan Berrevoets. Even kwam The Dukes terug tot 17-7, maar Reinier de Boer maakte er voor rust al 24-7 van.

Na de rust oogde het rugbyteam uit Purmerend fit, snel en maakte het fraaie acties waar try’s uit volgde. Willem Buren, die als kicker zeer succesvol was in de wedstrijd, vergrootte de afstand door 2 keer een try te drukken. Sander de Miranda en Ryan Berrevoets maakt het af en daarmee eindigde de wedstrijd met een stand van 53 tegen 7. Vanaf januari mag Waterland meedoen met grote rugbyclubs als ’T Gooi en Hilversum. Hoofdtrainer Ronald Berrevoets: “We gaan als serieuze partij meedoen en ik denk dat we zeker wedstrijden kunnen winnen. Ik ben enorm trots op dit team.’