Door de populariteit van de Rugby World Cup aan het begin van dit seizoen hebben Nederlandse rugbyclubs veel nieuwe leden mogen verwelkom. Ook bij Rugby Club Waterland hebben heel wat mensen uit Purmerend en omgeving kennis gemaakt met onze mooie sport.

Om deze (mogelijke) nieuwkomers nog meer de kans te geven rugby te ontdekken organiseert RC Waterland komend weekend een Rookie toernooi. Dit toernooi is vooral bedoeld voor spelers die sinds dit seizoen spelen of nog lid willen gaan worden. Naast RC Waterland 3 spelen zondag ook Utrechtse RC 3, RFC Haarlem 3 en Rotterdamse RC 3 in Purmerend.

Het (voorlopige) programma:

11:30 uur: RC Waterland 3 - RFC Haarlem 3
12:10 uur: Utrechtse RC 3 - Rotterdamse RC 3
12:50 uur: RFC Haarlem 3 - Rotterdamse RC 3
13:30 uur: Utrechtse RC 3 - RC Waterland 3
14:10 uur: RC Waterland 3 - Rotterdamse RC 3
14:50 uur: RFC Haarlem 3 - Utrechtse RC 3

Aanvullende informatie en spelregels

- Wedstrijden duren 2x 15 minuten
- Een team kan bij de referee aangeven om over te stappen naar een 1-pas scrum of als dat niet meer lukt een non-contested scrum (veteranenscrum) zonder gevolgen.
- We spelen volgens 4e klasse regels, maximaal 1 spelers verschil in het veld (minimaal 10 spelers in een team met dan 5 manscrum)
- We mogen doorlopend doorwisselen
- Er worden geen conversies genomen
- Probeer maximaal 8 'ervaren' spelers op te stellen en minimaal 7 rookies
- Er zijn geen kosten aan het toernooi verbonden.

Meespelen?

Ben je een nieuwe speler van een andere rugbyclub en wil je graag meer rugbyervaring opdoen? Je bent van harte welkom om aan te sluiten bij één van de vier teams die aan het Rookie toernooi mee doen. Ben je nog geen lid en kom je uit Purmerend en omgeving en wil je graag rugby een keer proberen? Ook dan ben je welkom! Het is wel aan te raden om komende vrijdag een keer mee te trainen met RC Waterland 3. We trainen van 20.15 tot 21:45 uur.

Voor meer info of om je aan te melden kan je contact met ons opnemen via info@rugbyclubwaterland.nl.