De storm van afgelopen donderdag zorgde in heel Nederland voor problemen, ook voor Rugby Club Waterland. De palen waar normaalgesproken de kicks op worden genomen waren door de zware storm volledig omgeknakt. Spurd, de eigenaar van het veld, had meteen melding gemaakt bij het bedrijf dat het veld aangelegd heeft. Echter het duurde minimaal 4 weken voordat de palen vervangen konden worden….. Zo lang wilden wij uiteraard niet wachten. Zeker niet met de Ereklasse topper tegen RC Hilversum in het verschiet.

Rob Konijn wil op zondag ook liever met RC Waterland 2 gewoon thuis spelen tegen Den Helder. Hij stuurde daarom de mannen van Germieco BV op pad en samen met de Waterlanders verstevigden zij de paal en zetten ze hem recht. Uitstekend werk! Uiteraard is dit een tijdelijke oplossing en zullen de palen nog door nieuwe vervangen worden.

Dit weekend gaan de thuiswedstrijden dus gewoon door! Zaterdag spelen de Cubs om 10.30 uur tegen LRC DIOK, de Colts een uur later tegen BRC/RCT/REL. En om 15:00 uur de Ereklassewedstrijd tussen RC Waterland 1 en RC Hilversum 1. Zondag zijn er twee thuiswedstrijden, het tweede damesteam speelt om 11:30 uur tegen HanzeDogs en om 14:30 uur de heren van RC Waterland 2 tegen RC Den Helder.