Vandaag mochten we weer een rugbywedstrijd spelen en deze keer in Amsterdam. Onze tegenstander AAC kwam goed uit de startblokken en maakte het ons aardig lastig om te scoren. We hadden een aantal goede breaks, maar konden er in eerste instantie niet van profiteren. AAC zat namelijk goed op de breakdown, waardoor wij geen momentum konden creëren in de aanval. Gelukkig konden we dit herstellen en kwamen de try’s door offloads, snelle handjes en het nemen van snelle penalty’s. Daardoor stond het bij rust 3-19.

De tweede helft kwamen we wat beter uit de startblokken en maakte we minder handling errors. Doordat Jessica (spelend op de scrumhalf) het tempo omhoog gooide kon AAC het niet meer belopen. In de verdediging kunnen we nog steeds als team wat stappen maken, maar met een uitslag van 3-51 mogen we zeker niet klagen. In de komende weken kunnen we aan de slag gaan met onze tips en tops van deze heerlijke wedstrijd! Natuurlijk mogen we onze meegereisde supporters niet vergeten; bedankt voor het aanmoedigen. De volgende wedstrijd is zondag 13 maart 2022 vs RUS, echter deze wedstrijd wordt wellicht verplaatst in verband met interlandverplichtingen van onze dames.

Wedstrijdfoto’s DeGiro Ereklasse Dames: AAC – CL RC Waterland / RC Hilversum (© Maarten Rabelink)