RC Waterland 1 is afgelopen zaterdag in Amstelveen prima gestart aan de tweede seizoenshelft. In de Lotto Nationale Plate waarin clubs strijden om lijfsbehoud in de ereklasse wonnen de Waterlanders de eerste wedstrijd met 8-23 van Amstelveense RC. In de eerste seizoenshelft ging Waterland op het zelfde veld nog met 14-3 onderuit. De Purmerenders verdienen door de overwinning 4 punten en hebben 1 punt overhouden aan de eerste seizoenshelft. Daardoor staat het samen met RC Eemland, en RC The Hookers op een gedeelde tweede plaats. Volgende week gaat RC Waterland op bezoek bij RC Pink Panthers dat afgelopen zaterdag enigszins verrassend onderuit ging tegen RC Eemland (5-43).

Helaas werden er zaterdag in Purmerend geen wedstrijden gespeeld. Hoewel het eigen veld in prima staat leek moest de jeugd toch uitwijken naar Amersfoort. De Cubs  pakten ondanks een nederlaag daar toch een wedstrijd punt, Eemland was met 20-60 te sterk. Het duel tussen de junioren van beide clubs was enorm spannend, de Waterlanders wisten uiteindelijk toch de overwinning te grijpen, 12-5.

Ze moesten er als sinds half november op wachten, maar zondag mocht RC Waterland 2 ook de rugbywei weer in. Thuis werd RC ’t Gooi 3 met 17-5 verslagen zodat het team boven in de 3e Klasse Noordwest blijft meedraaien. RC Waterland 3 mocht moest het in een ondertal opnemen tegen RC Smugglers 1. Ondanks die handicap hielden de Waterlanders lang prima stand maar kon uiteindelijk niet voorkomen dat de thuisclub uitliep tot 61-5. Tenslotte mochten ook het damesteam weer op het rugbyveld aan de slag, ook hier helaas in een numerieke minderheid. Ondanks dat wisten ze toch nog tot 5 try’s te komen, maar dat was niet voldoende. In Almere wonnen de All Blues uiteindelijk met 68-27.

Voor foto’s van de wedstrijd Amstelveense RC  – RC Waterland kijk op: arc.nl

Nog meer (hele mooie) foto’s van Kevin Scott!