Drie thuisoverwinningen, promotie naar de ereklasse en een officieus kampioenschap. Beter had 2012 eigenlijk niet kunnen beginnen voor Rugby Club Waterland. Het geweldige feest na afloop van de wedstrijden duurde dan ook tot in de kleine uurtjes. De Purmerendse rugbyclub kan met deze sportieve prestatie zich volgend seizoen gaan meten met de Nederlandse rugbytop. Met inmiddels 14 overwinningen uit 14 wedstrijden in de eerste klasse kijkt de club daar natuurlijk ook met veel vertrouwen naar uit.

Veel toeschouwers zagen zondag RC Waterland 1 met 34-7 winnen van AAC uit de Nederlandse hoofdstad. De Amsterdammers waren zeker niet naar Purmerend gekomen om mee te werken aan een kampioensfeest voor RC Waterland. Beide teams gingen vol de strijd aan en pas in de slotfase konden de Waterlanders definitief afstand nemen. Door de overwinning heeft RC Waterland 20 punten meer dan de nummer twee Amstelveense RC 1890 1. De club uit Amstelveen kan in theorie in wedstrijdenpunten nog gelijk komen maar dan zouden de Waterlanders in de laatste 4 wedstrijden geen enkele punt meer moeten halen en een doelsaldo van +608 tegen +143 moeten verspelen. Later vandaag verschijnt er een uitgebreid fotoverslag van de wedstrijd op onze website.

Voorafgaand aan het duel tegen AAC kwamen ook RC Waterland 2 en 3 in actie. Het tweede team had geen enkele moeite met Rugby Club Hilversum 3, er werd met 109-5 gewonnen. Concurrent voor de titel in de vierde klasse Noord West, RC West Friesland, liet een wedstrijdpunt liggen zodat ook hier een kampioenschap lonkt. Ook RC Waterland 3 zette op het eerste speelweekend van 2012 een knappe prestatie neer, het hoger geplaatste RC Wageningen 1 werd met 27-0 verslagen.

De dames van RC Waterland zullen even moeten wachten op de eerste competitiewedstrijd van 2012. De wedstrijd tegen RC Dwingeloo/Wrotters in Gorredijk werd afgelast.