Door drukte van de internetredactie hebben de laatste weken geen korte weekendverslagen op de website gestaan. Maar het bijzonder mooie moment van afgelopen weekend konden we natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan. RC Waterland 1 won zaterdag op eigen veld voor het eerst een wedstrijd in de ereklasse! In de laatste wedstrijd van de eerste helft van de competitie was het RC Eemland de baas. Johnny Rathbone, Auke Idzerda zorgen met hun try’s voor een nog nipte ruststand, maar in de tweede helft was Waterland duidelijk de sterkere. Jeroen Trimpe Burger scoorde de laatste try van de wedstrijd en zetten daarmee de eindstand 29-10 op het scorebord!

Door de vrieskou kwamen RC Waterland 2 en 3 zondag niet in actie, maar de Colts speelden wel in een zonnig Middelburg. De lange reis was niet voor niets want de mannen keerden met een ruime 0-45 weer huiswaarts.