Een heerlijk zonnetje belichtte het strijdtoneel zondag. De dames uit Breda en Etten-Leur zouden naar het mooie kunstgrasveld van Waterland komen. Onze dames waren al vroeg aanwezig omdat vandaag de opnames voor ons promotiefilmpje gedaan werden, maar daar hoort u later meer over.

De wedstrijd was net als de vorige keer met deze tegenstander fysiek heel zwaar. Vanaf de eerste minuut waren de klappen raak.  De breaks die door waterland regelmatig werden gevonden werden door snelle lopers teniet gedaan. Maar Waterland bleef aanvallen en de druk bleef hoog, waardoor we toch al snel een duidelijke voorsprong pakte.  De rust mochten we ingaan met een voorsprong van 27-0. Waar we in de eerste helft op gang moesten komen, waren we in de tweede helft duidelijk al warm. Warm blijven was met het felle zonnetje en het opgewarmde gras sowieso geen probleem meer.

De tweede helft werd geopend met twee try’s voor Waterland. De rest van de wedstrijd verliep zwaar, de hitte eiste zijn tol bij veel speelsters. Toch wist waterland nog twee try’s en nog twee conversies te maken en daarmee de eindstand op 51-0 te zetten. Hiermee hebben wij onszelf verzekerd van nog een jaartje Ereklasse niveau!  Dingen die er uitsprongen naar mij idee, de snelle Aranka die op de wing oh zo gewenst is. Ze wist meermalen de bal te bemachtigen en deze meteen meters verder te krijgen. Daarnaast was haar communicatie in wanneer er geschoven moest worden, wanneer ze aangespeeld wilde worden heel sterk.

Het support spel van Romy was ook aan. Bij vele runs wist zij er steeds weer bij te blijven. En daarnaast sprong ze keurig in de line-outs wat ons vele ballen opleverde.  Maar voor het harde werken en haar goede beslissingen kreeg Jessica deze wedstrijd de muts!

De komende weken hebben wij even geen wedstrijden. Over twee weken (Pasen) zijn onze dames op tour naar locatie onbekend. Maar 23 april zullen wij in Castricum weer te bewonderen zijn. Lekker een uit wedstrijd wat dichter bij huis. Komt allen kijken!!

Foto’s RC Waterland Dames – BRC/REL (Foto’s: Maarten Rabelink)