Zaterdag heeft Nederland Onder 19 de vijfde plaats veroverd op het Europees Kampioenschap. De Nederlandse selectie, die onder leiding staat van Waterland coach Ronald Berrevoets, won in de laatste wedstrijd met duidelijke cijfers van Belgie Onder 19: 27-0. In de wedstrijd tegen onze zuiderburen kwamen ook vier Waterlandse spelers in actie. Jannes Pijnenburg en Shevaughn Flanders startten in de basis, in de tweede helft vielen Aydan Verdonk en Floris van Oekel in.

Nederland verloor vorige week met 55-3 van de uiteindelijke Europese kampioen Georgië. Daarna herstelde het zich in een enorm spannend duel tegen Polen keurig, mede dankzij een try van Jannes Pijnenburg werd er met 18-17 gewonnen. Pijnenburg scoorde overigens ook in het laatste duel met de Belgen om de vijfde/zesde plaats.

Rugby Club Waterland complimenteert de vier Waterlandse talenten met de mooie vijfde plaats op het EK. Natuurlijk zijn deze complimenten ook voor de Waterlanders in de begeleiding van Nederland Onder 19, Ronald Berrevoets (coach), Elja de Miranda (teammanager) en Rene van Waveren (verzorger)!

Foto: Arno Pijnenburg