Of het nou gaat om het organiseren van wedstrijden, het drankje inschenken achter de bar, het nemen van bestuurlijke beslissingen, of het onderhouden van deze website. Het is op onze club allemaal vrijwilligerswerk. Zonder deze vrijwilligers zou het simpelweg niet mogelijk zijn om op Ereklasse niveau te rugbyen. Daarom worden sinds 2009 op het Rugby Club Waterland Gala ook onze vrijwilligers in het zonnetje gezet. We kregen behoorlijk wat reacties op onze vraag aan de leden wie zij van onschatbare waarde vonden voor de club. Uit die reacties hebben we nu drie vrijwilligers geselecteerd. Wie Vrijwilliger van het Jaar gaat worden bepalen de aanwezigen op het RCW Gala op 19 mei 2018. Zorg dus dat je er bij bent!

En dan nu de genomineerden! De teammanagers waren dit jaar zeer populair, de drie nominaties dan zijn ook drie teammanagers geworden:

Hans Spaan: Hij was maar liefst 20 jaar lang teammanager van het eerste herenteam. Dit seizoen was zijn laatste jaar in die functie. Hans is vaak op de club te vinden, niet alleen op trainings- en wedstrijddagen maar ook op maandagochtend als hij er voor zorgt dat het clubhuis er weer piekfijn uit ziet.

Bianka Laan: Sinds Bianka het teammanagerschap van het damesteam op zich nam is er eigenlijk geen seizoen geweest waarop niets te vieren viel. Het team heeft mede door de inzet van Bianka de afgelopen jaren enorme stappen gemaakt. Ook voor Bianka is dit heet laatste jaar als teammanager, maar een einde aan het vrijwilligerswerk is dat zeker niet. Ze zet zich inmiddels al in binnen de bouwcommissie, met de nieuwbouw in het vooruitzicht gaan daar weer veel tijd inzitten.

Liesbeth Krijgsman: Ook Liesbeth zit al jaren actief als teammanager, maar dan van meerdere teams. Bij de TBM was ze al actief en uiteindelijk is nu uitgekomen bij de Colts. Naast het teammanagerschap was ze dit seizoen ook betrokken bij de organisatie van de jeugdtour en houd ze al jaren onze ledenadministratie op orde!