De tweede wedstrijd van het seizoen is zaterdag niet goed verlopen voor de heren van RC Waterland 1 tegen Castricum. De teams begonnen beiden erg sterk, en vooral de eerste 60 minuten waren van hoog niveau. Lange tijd had Waterland goede kansen, maar uiteindelijk bleek het team niet fit genoeg en stortte het in. Eindstand: 10 tegen 56.

Waterland begon de wedstrijd vol energie tegen Castricum, dat vorige week nog won van Haagsche RC. Toch komt Castricum op voorsprong. Ook de tweede try is voor de bezoekers. Vlak voor rust komt Waterland terug door een try van Jesse Jacobs. Willem Buren kickt de conversie mis: 5-14.

Ook de tweede helft ging redelijk gelijk op, maar lukte het Castricum toch om de score te vergroten. Na 2 try’s en rake conversies stond het 5-28. Al snel kwamen er weer kansen voor Waterland en in de 55e minuut kon Sander de Miranda na een mooie run de bal in de hoek van het try-gebied drukken. Willem Buren kickte wederom de bal naast de palen: 10-28. De teams waren aan elkaar gewaagd en het was mooie wedstrijd om te zien voor het publiek.

Vanaf de 60e minuut stortte Waterland redelijk in. De energie leek weg, waar Castricum nog enorm fit was. De bezoekers konden meerdere malen met gemak door de Purmerendse verdediging rennen. Na meerdere try’s stond er uiteindelijk 10 tegen 56 op het scorebord. Volgende week speelt Waterland 1 tegen de Delftsche Studenten Rugby Club.